محافل قرآنی

“ما اگر بخواهیم کل امت با قرآن انس بگیرند، باید تلاوت قرآن را در جامعه باب کنیم… اگر تالیان کلام الله در جامعه توانستند با زمزمه ی ملکوتی و صحیح و پرجاذبه، این آیات کریمه را تلاوت بکنند، دل مردم با قرآن انس می گیرد و به قرآن نزدیک می شود. مردم ما برای ارتباط با قرآن آماده هستند.” (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان قرآن ۲۲/۱/۱۳۷۰ )

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برگزاری محافل بزرگ قرآنی یکی از برنامه های متداول قرآنی دارالقرآن الکریم مسجد مقدس شامل تلاوت مجلسی قرآن، ابتهال خوانی، اجرای برنامه حفظ  و تواشیح، بیان مفاهیم و تفسیر آیات، توسط قاریان، حافظان و اساتید برجسته و ممتاز کشوری و بین المللی حول محور یک موضوع همراه با برگزاری مسابقه ،اهدای جوائز و…  در مناسبت ها وایام خاص، اعیاد و وفیات می باشد.

ختم تلاوت نور،صلوات،  اذکار و ادعیه

ختم قرآن ، صلوات، اذکار و ادعیه به صورت حضوری و غیر حضوری جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و هدیه به ارواح مطهر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در فضای صحن جامع مهدوی، شبستان قرآنی و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می گردد. در برنامه ختم  قرآن حضوری، صفحات قرآن کریم به صورت تک برگی و با طراحی زیبا در اختیار مراجعین محترم قرار می گیرد و این عزیزان در جایگاهی که برای آنان در نظر گرفته شده مستقر می شوند و در فضای معنوی مسجد به تلاوت آیات کلام الهی می پردازند. همچنین عزیزانی که فرصت کمتری جهت حضور در این مکان مقدس را  دارند،  از برگه های ختم قرآن غیر حضوری استفاده می نمایند وبعد از قرائت صفحه تعیین شده، تایید قرائت خود را به شماره پیامک درج شده در برگه اعلام می نمایند.

همچنین جهت تسهیل در این امر، دستگاه ختم غیر حضوری قرآن، اذکار و ادعیه برای اولین بار توسط دارالقرآن الکریم این مکان مقدس  طراحی  و اجرا شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

جُنگ های قرآنی

جُنگ های قرآنی ، با محوریت قرآن و عترت و با هدف ارائه برنامه های جدید و متفاوت ،اجرای مسابقه و برنامه های متنوع و جذاب از قبیل پرده خوانی ، قصه گویی معرفی خانواده های موفق قرآنی  و…  ویژه خانواده ها در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، نیمه شعبان و مناسبتهای ویژه برگزار می گردد. این محافل ضمن تشویق و ترغیب نوجوانان  و جوانان به فراگیری معارف قرآن کریم و نیز ارتباط مستقیم مخاطب با قاریان، حافظان، گروه های همخوانی و مدیحه سرایی توانسته است نقش بسزایی در غنی سازی ایام فراغت خانواده های محترم در فرصت حضور در این مکان مقدس داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *